Rejestracja czasu pracy W łatwy i prosty sposób rozliczasz czas pracy pracowników

Najpopularniejsze systemy ewidencji osób to systemy Rejestracji Czasu Pracy, dzięki którym w łatwy i prosty sposób możemy rozliczać czas pracy pracowników.

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się również na ewidencję osób wykorzystując technologię RFID (technologia dalekiego zasięgu). Każdy z pracowników otrzymuje unikalny tag RFID, który może być np. zaszyty w ubraniu roboczym lub dostarczony w postaci karty, którą dana osoba posiada przy sobie w trakcie wykonywania obowiązków.

Wdrożenie tego typu rozwiązania identyfikacji osób za pomocą technologii RFID dalekiego zasięgu umożliwia precyzyjne ustalenie lokalizacji osób na terenie przedsiębiorstwa lub dostarczanie informacji nt. ilości osób opuszczających teren przedsiębiorstwa w przypadku zagrożenia lub alarmu pożarowego.
System jest więc w stanie kontrolować ilość osób na konkretnym obszarze (np. hali produkcyjnej), kontrolować ich przemieszczanie się, czas przebywania w danej strefie itd. Z tego punktu widzenia system taki może być też używany do rejestracji czasu pracy a nawet – w niektórych przypadkach – do kontroli dostępu.

Wdrożenie systemu do automatycznej rejestracji czasu pracy znacznie usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa/ instytucji. Głównymi zaletami są:

Minimalizacja kosztów w obszarze zarządzania personelem:

  • Automatyczne i precyzyjne rozliczanie nawet skomplikowanych systemów organizacji pracy: praca zmianową, praca w weekendy, nadgodziny itp.
  • Poprawa dyscypliny pracy.
  • Automatyczna rejestracja wejść do pracy, wyjść z pracy, wyjść służbowych i prywatnych.
  • Uproszczone procedury tworzenia listy płac i ich naliczanie dzięki opcjom exportu danych do większości programów kadrowo-płacowych.
  • Monitorowanie obecności gości.
  • Stała kontrola dzięki systemowi raportów np. raport pracowników spóźnionych, raport pracowników nieobecnych, karty pracy itp.

Czas to pieniądz. Żeby tą znaną maksymę móc wprowadzić w życie, trzeba odpowiednio zarządzać czasem swoich pracowników. Chodzi o to, aby pracownik w czasie ośmiogodzinnego dnia pracy pracował efektywnie. Bez względu na to, czy obsługuje komputer czy maszynę produkcyjną. Czy jest to możliwe? Wiele mówi się o tym, że pracownicy, zwłaszcza biurowi, niekiedy nawet większą część dnia spędzają w Internecie, zamiast pracować. Takie postępowanie przynosi pracodawcy bardzo duże straty.

Jak można to zmienić? Najlepszym rozwiązaniem jest system rejestracji czasu pracy. To bardzo nowoczesne rozwiązanie, które umożliwi rozliczanie pracownika z czasu, jaki efektywnie spędza przy swoim stanowisku pracy. Tego typu kontrola przede wszystkim stosowana jest wobec osób pracujących przy komputerach (biura, call center), ale nie tylko. Możliwe jest bowiem stworzenie przez naszą firmę systemu rejestracji czasu pracy, który będzie kontrolował także pracowników, pracujących na przykład przy maszynach.

Realizacja zobowiązań wynikających z kodeksu pracy:

  • System RCP jest akceptowany przez Państwową Inspekcję Pracy, co pozwala wyeliminować papierowe listy obecności.
  • Automatyczne generowanie i drukowanie kart pracy, list obecności pracowników, zestawień, raportów dla potrzeby PIP lub Dyrekcji, Działu Kadr Firmy.
  • Obliczanie czasu pracy według założeń Kodeksu Pracy wraz z nowelizacjami wchodzącymi w życie oraz z uwzględnieniem regulaminów obowiązujących w firmie.

Jak natomiast odpowiednio zarządzać czasem pracy swoich pracowników, zwłaszcza wtedy, gdy jest ich kilkudziesięciu albo nawet kilkuset? Tutaj idealnym rozwiązaniem okaże się system rcp, opracowany przez naszą firmę. To najwyższej klasy pomocnik, który pozwoli nie tylko na kontrolę czasu pracy, ale na przykład na wyliczanie nadgodzin, raportowanie spóźnień u określonych pracowników, czy też rozliczanie czasu pracy osób z określonych grup. Odpowiednie czytniki odczytają dane z kart pracowników, dzięki czemu możliwe będzie rozliczenie wszystkich wyjść służbowych.

Każdy pracodawca doskonale wie, że ważne jest także bezpieczeństwo oraz odpowiednie uprawnienia nadawane pracownikom. Profesjonalna rejestracja, za sprawą odpowiednich systemów (od podstawowych, jak rejestrator i czujnik w karcie magnetycznej do bardzo zaawansowanych, w których wykorzystywana jest na przykład identyfikacja biometryczna) zapewni nie tylko bezpieczeństwo (całkowita eliminacja z budynków firmy osób postronnych) ale i również odpowiednią dyscyplinę wśród pracowników (brak możliwości przechodzenia do innych działów, niezwiązanych z codziennymi czynnościami, na przykład pracownik biura nie ma wstępu do magazynu).

Wszystkie te rozwiązania oferuje Państwu firma I-BS.pl partner AutoID – lider w dziedzinie najnowocześniejszych systemów identyfikacji i zabezpieczeń.

Cechy i zalety zastosowania naszych terminali do rejestracji czasu pracy:

  • Terminale mogą pracować na zewnątrz budynku. Zakres prac od -20 do +50 stopni. Są wodoodporne i pyłoszczelne.
  • Każdy model terminali posiada komunikaty głosowe w języku polskim. Po próbie autoryzacji urządzenie informuję czy rejestracja czasu przebiegła pomyślnie
  • W zależności od modelu terminali użytkownik może zarejestrować rozpoczęcie/ zakończenie pracy poprzez przyłożenie palca (biometrycznie), przy pomocy karty zbliżeniowej lub wpisując kod PIN. Różne metody można ze sobą łączyć.
  • Każdy model terminali posiada wbudowany kontroler. Komunikuję się poprzez protokół TCP/IP. Dla każdego terminala ustala się adres IP, dzięki, któremu terminal jest widoczny w sieci.
  • Inteligentna weryfikacja biometryczna. Terminale posiadają wysokiej klasy optyczne czytniki biometryczne o rozdzielczości 500 dpi. Opatentowany algorytm rozpoznaje suche lub mokre palce. Wykrywa żywotność tkanki ludzkiej co uniemożliwia sfałszowanie rejestracji poprzez przyłożenie silikonowych odlewów lub nadrukowanych odcisków palca.
  • Terminale posiadają wbudowaną pamięć, pozwalającą na rejestrację zdarzeń nawet w wypadku awarii serwera. Przy zastosowaniu akumulatorów terminale działają prawidłowo w czasie zaniku napięcia nawet przez kilkanaście godzin.
  • System może być wdrażany w dowolnych lokalizacjach, np. w różnych filiach w kraju, a zarządzanie i raportowanie może pozostać centralnie. Dział Kadr w czasie rzeczywistym ma dostęp do informacji, o której dany pracownik wszedł i wyszedł z pracy w dowolnym oddziale w Polsce, a nawet na świecie.
  • Każdy terminal posiada wyjście przekaźnikowe, dzięki czemu może sterować elektrozamkiem, elektrozworą lub innym urządzeniem typu: kołowrót, bramka, szlaban. System może współpracować z aktualnie używanymi w Przedsiębiorstwie mechanizmami jak elektrozamek lub kołowrót bez konieczności ich wymiany.
  • Terminale mogą pracować w różnych trybach: wejście do pracy/ wyjście z pracy, wyjście służbowe, wyście prywatne itp. Tryby mogą być definiowane przez użytkowników. Tryby można przełączać przyciskami lub można zaprogramować terminal, żeby w określonych godzinach działał w odpowiednim trybie.
  • Model Terminala AC-6000 posiada wbudowaną kamerę, która wykonuje zdjęcie pracownikowi, który autoryzuje się na terminalu.  Zdjęcie zapisywane jest pod zdarzeniem danego pracownika. Umożliwia to jednoznaczną identyfikacją pracownika przy autoryzacjach kartą zbliżeniową lub kodem PIN.
  • Wykorzystując mobilne terminale z akumulatorem możemy rejestrować czas pracy pracowników mobilnych, którzy wykonują zlecenia poza siedzibą firmy. Terminale posiadają wbudowany moduł LAN, WiFi lub GSM. Przy wykorzystaniu modułu GSM jest możliwość wykorzystania geolokalizacji operatora sieci komórkowych, w celu sprawdzania w jakiej lokalizacji pracownicy rejestrowali swój czas pracy.

Powiązane produkty:

Virdi AC-2100 – Uwierzytelnienie na podstawie linii papilarnych oraz kart zbliżeniowych Funkcjonalność Detekcja żywej tkanki Nowy opatentowany czytnik wykrywania fałszywych odcisków palców wykonanych z papieru, folii, silikon i gumy Odcisk palca Wygodny w użyciu, nowoczesny czytnik linii papilarnych, weryfikacja dokonywana w oparciu o cyfrowy wzorzec uniemożliwiający replikę wzoru linii papilarnych.

Czytniki tęczówki oka UBKEY – seria MKC – Seria MKC: Urządzenie do skanowania tęczówek oka Compact i ekonomiczny typ czytnika tęczówki oka wykorzystujący nowoczesne technologie. Urządzenia serii MKC zawierają czujnik CMOS obrazów cyfrowych z własnym filtrem akceptacji do celów pobierania obrazów tęczówek oka oraz port USB jako interfejs i źródło zasilania.

Virdi AC-6000 – Uwierzytelnienie na podstawie linii papilarnych, hasła oraz kart zbliżeniowych Funkcjonalność Ekran dotykowy Graficzny interfejs użytkownika zapewnia wysoki poziom nawigacji w systemie i umożliwia łatwą personalizację wyglądu np. poprzez zmianę tła pulpitu itp. Kamera cyfrowa Umożliwia pokazanie zdjęcia użytkownika podczas uwierzytelniania, administrator może porównać obraz z kamery ze zdjęciem w bazie danych bądź numerem ID.

Bramka obrotowa niska BON-03 – Bramka obrotowa niska BON-03 jest urządzeniem automatycznym, sterowanym procesorem, przeznaczonym do kontroli ruchu osobowego w miejscach strzeżonych. Obudowa bramki oraz ramiona wykonane są ze stali nierdzewnej. Po podaniu sygnału sterującego ramiona obracają się w wybranym kierunku. Stan otwarcia/zamknięcia sygnalizowany jest na piktogramach diodowych.

Virdi 4000 – Uwierzytelnienie na podstawie linii papilarnych, hasła, oraz kart zbliżeniowych.

Broadway 3D BR pracuje w trzech trybach: rejestracji, identyfikacji i weryfikacji. Można go zainstalować na biurku w recepcji. Na stronie Rozwiązania widzą Państwo czytnik Broadway BR w recepcji – scenariusz zrealizowano w Sberbanku (największa instytucja kredytowa w Rosji i CIS). Wszystkie dane klienta pojawiają się jednocześnie na monitorze po identyfikacji klienta w urządzeniu Broadway w recepcji. Jest to usługa indywidualna – pracownik recepcji jest z góry informowany jakie pytania na ogół interesują tego klienta.

Więcej informacji pod numerem telefonu: (+48) 15 649 20 62 lub 63