Podstawowym zadaniem systemu jest wszechstronna analiza transakcji finansowych w celu zapobiegania ewentualnym nadużyciom.
Do głównych korzyści biznesowych wynikających z zastosowania PI SWIB AML EZiRO zaliczyć można obniżenie kosztów związanych z identyfikacją transakcji, zachowanie pełnej zgodności z aktualnymi wytycznymi prawa, szybkie dostosowanie systemu do potrzeb instytucji (odgórne jak i indywidualne), automatyzacje procesów oraz pełne i sprawne raportowanie.
Zakres funkcjonalności oraz specyfika AML uzależniona jest od rodzaju prowadzonej działalności przez podmioty obowiązane, którymi są: banki krajowe i oddziały banków zagranicznych, kancelarie notarialne, pośrednicy w obrocie nieruchomościami oraz biura rachunkowe.
PI SWIB AML EZiRO stanowi zestaw narzędzi, które można personalizować pod kątem indywidualnych potrzeb klienta, a także rynku na którym prowadzi działalność.
Idea działania systemu opiera się na efektywnym zarządzaniu zgromadzonymi danymi oraz szybkim dostępem do informacji aktualnych, historycznych oraz tych, które są krytyczne z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Aplikacja integruje działanie przedsiębiorstwa poprzez prosty intuicyjny interfejs graficzny dostępny za pomocą przeglądarki internetowej. Obsługa odbywa się bez konieczności instalacji dodatkowych programów. Tak skonfigurowana specyfika umożliwia prace z klientem zarówno w biurze jak i w terenie.
Jednoznacznie pozwala to na zaoszczędzenie czasu, zmniejszenie ilości ponoszonych kosztów oraz zwiększenie konkurencyjności. Intuicyjny moduł AML EZiRO powstał w ramach współpracy z ekspertami bankowymi i funkcjonuje na rynku bankowym i finansowym. Jego głównym zadaniem jest wspomaganie analizy i raportowania zgodnie z ustawą o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu w ramach identyfikacji transakcji powyżej 15 tysięcy EUR, oceny ryzyka a także raportowania do GIIF czy KNF.
Wdrażając dodatek systematyzujemy obowiązki:
rejstracji transakcji,
weryfikacji klientów na listach sankcyjnych,
wykonania środków bezpieczeństwa finansowego,
analizy i oceny ryzyka,
przechowywania informacji,
przyjmowania oświadczeń mówiących o tym, czy klient jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne, o ile takie są przyjmowane,
przekazywania informacji o transakcjach Generalnemu Inspektorowi.
Prosta obsługa dla pracowników odpowiedzialnych za raportowanie.
Mały nakład pracy podczas analiz dziennych.
Mechanizmy pomocy i filtry wspierające analizę dzienną.
Integracja z kartoteką klienta.
Rejestracja wpłat kasowych powyżej 1000 EUR.
Analiza i weryfikacja poprawności danych w kartotece klienta.
Analiza i weryfikacja transakcji podejrzanych.
Szybka weryfikacja ryzyka klienta, repozytoria list sankcyjnych.
Wyszukiwanie, sortowanie, grupowania transakcji.
System zatwierdzania i weryfikacji analiz dziennych.
Tworzenie komunikatów dla użytkowników systemu..
Generowanie raportów wewnętrznych i sprawozdawczych dla GIIF.
Przeciwdziałanie nadużyciom skarbowym, zwłaszcza wyłudzeniom VAT.
Weryfikacja, czy klient jest w trakcie upadłości konsumenckiej.