Trwały Nośnik dostępny w EBO eBank Online
Umowa między bankiem a klientem nie musi być sporządzona w formie pisemnej. Rodzaj nośnika nie gra roli, o ile spełnione są wymagania nałożone przez UOKiK.
Zgodnie z Art. 2 p. 4. Ustawy o prawach konsumenta trwały nośnik definiuje się jako:
„(…) materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.”
Tak więc papier to tylko jeden z tzw. nośników trwałych, jednak mało opłacalny i nieekologiczny.
Trwały Nośnik – usługa zrzeszeniowa CRUZ
Zadania trwałego nośnika, zgodnego z wymogami UOKiK i KNF z powodzeniem realizuje usługa Trwały Nośnik, oferowana przez Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych (CRUZ).
Niezależna od stron klient-bank platforma Trwały Nośnik spełnia warunek nienaruszalności – w pełni zabezpiecza dokument przed jakąkolwiek możliwością zmiany czy usunięciem i umożliwia odtworzenie zabezpieczonego dokumentu wszystkim zainteresowanym w odpowiednim dla nich czasie, również po ustaniu umowy między bankiem a klientem. Po zakończeniu współpracy z bankiem, klient nadal będzie miał dostęp do swoich dokumentów poprzez portal internetowy.
Bezpieczeństwo przechowywanych dokumentów
Dokumenty przechowywane są na macierzy z licznymi mechanizmami bezpieczeństwa, w tym mechanizmem WORM (Write-Once-Read-Many) polegającym na jednokrotnym zapisie danych na nośniku, bez później możliwości ich zmodyfikowania, co zapobiega przypadkowemu usunięciu lub zmianie informacji.
Tak zdeponowany w Trwałym Nośniku dokument zachowuje swoją moc dowodową przez cały, wymagany dla danego typu dokumentu, okres przechowywania.
Oprócz samych danych system przechowuje także metadane pozwalające na opis danego pliku i jego zawartości, indeksowanie i szybkie wyszukiwanie.
Komunikacja banku z klientem
Trwały Nośnik realizuje również cele informacyjne.
Klient jest informowany o publikacji nowych dokumentów, miejscu ich zdeponowania oraz sposobie dostępu. Powiadomienia wysyłane są drogą SMS i/lub e-mail, i to klient wybiera najdogodniejszą formę kontaktu w panelu użytkownika platformy.
Oszczędność czasu, pieniędzy i nie tylko…
Skontaktuj się z naszym Działem Handlowym
Marcin Krzysztoń
Dyrektor Działu Sprzedaży
tel. kom. 604 223 619
e-mail: m.krzyszton@i-bs.pl
Bartłomiej Skoczylas
Specjalista ds. Klientów Kluczowych
tel. kom. 728 403 586
e-mail: b.skoczylas@i-bs.pl
Anna Gawrońska
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. kom. 532 748 240
e-mail: a.gawronska@i-bs.pl
Kamil Rusinek
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. kom. 880 932 727
e-mail: k.rusinek@i-bs.pl
Joanna Stępień
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. kom. 788 679 946
e-mail: j.stepien@i-bs.pl