System RISQ to desktopowe rozwiązanie do realizacji obowiązkowych sprawozdań zgodnych z regulacjami i wytycznymi instytucji nadzorczych.
To również nieocenione narzędzie, które wspiera procesy decyzyjne, umożliwia dogłębną analizę danych oraz identyfikację trendów konsumenckich.
RISQ umożliwia biegłą realizację sprawozdań w często zmieniającym się środowisku oraz wytycznych jednostek nadzorujących, w tym:
realizację sprawozdań obowiązkowych przez bank dla instytucji nadzorczych, tj. NBP, KNF, BGK – MONREP, FINREP, COREP, Liquidity,
realizację ankiet zleconych przez Bank Zrzeszający na podstawie pism z instytucji uprawnionych,
pomoc w realizacji BION.
szybkie i skuteczne generowanie precyzyjnych raportów oraz sprawozdań zgodnych z aktualnymi przepisami regulacyjnymi oraz wymogami organów nadzoru,
elastyczna i intuicyjna konfiguracja, która pozwala na dostosowanie systemu do indywidualnych potrzeb banku (np. konfiguracja wartości w formularzach z możliwością dostosowania prezentowanych danych do planu kont),
budowa modułowa, przy czym każdy moduł może pracować jako niezależna aplikacja,
pełna integracja z systemem ASiSt, rozszerzona o automatyczny eksport danych,
gotowe sprawozdania rekomendowane przez producenta w zależności od zakupionych modułów,
szybka reakcja producenta na ankiety zewnętrzne i pomoc w ich realizacji,
bieżące monitorowanie przez producenta zmian przepisach rzutujących na konstrukcję tworzonych sprawozdań i ich wdrożenie w trybie pilnym.
Aplikacja prezentuje dane zebrane w tabeli „KREDYTY”, podzielone w zależności od: typu klienta, produktu, sytuacji, dodatkowych atrybutów, stosowanej tabeli, klasyfikacji czy przeterminowania oraz informacje o zabezpieczeniach do każdej transakcji kredytowej wprowadzonych do systemu f-k. Możliwość eksportu do aSISt.
Aplikacja zawiera wyliczenia sprawozdań płynnościowych (LCR, NSFR, ALMM) wraz z eksportem do aSISta. Wszystkie depozyty są nazwane i zebrane w jednym miejscu. Dane pobierane z raportów BFG gwarantują zgodność przekazywanych danych do NBP z danymi dla BFG. Dodatkowym atutem jest to, że wszystkie sprawozdania realizowane są w ramach jednego modułu, co daje gwarancję zgodności danych pomiędzy sprawozdaniami.
Jest to aplikacja, która zbiera informacje o nominałach wpłacanych i wypłacanych w banku. Znajdziemy tutaj informacje niezbędne do wykonania sprawozdania dotyczącego wpłat i wypłat gotówkowych z uwzględnieniem nominałów oraz informacji na temat ilości przeprowadzonych transakcji.
Moduł umożliwia realizację art. 330 ust. 6 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu. Zbiera i uzupełnia dane zawarte w tabelach 17 (dotyczącej kredytów), 20 (dotyczącej depozytów) i 23 (dotyczącej harmonogramów) w sposób transakcyjny, wraz z innymi dostępnymi danymi z definiowanych źródeł bez konieczności, co jest bardzo istotne, tworzenia dodatkowych rejestrów. Możliwość eksportu do aSISt.
Aplikacja umożliwia realizację sprawdzania kredytowego w zakresie zaangażowania powyżej 100 tys. i 500 tys. wraz z wykazaniem kredytów wspólnych, zabezpieczeń oraz relacji pomiędzy klientami.
sprawnemu przygotowaniu informacji zarządczej,
planowaniu i akcji promocyjnychi marketingowych na podstawie powiązania informacji z systemu finansowo-księgowego dotyczących produktów wykorzystywanych przez klienta, rodzajów operacji na rachunku bankowym oraz udzielonych zgód,
badaniu ryzyka (płynności, stopy i walutowego),
szybkiemu i skutecznemu wykrywaniu błędów pracowników popełnianych w systemie finansowo- księgowym.
Ryzyko walutowe pozwala na wyliczenie stanów dziennych na każdej walucie, która znajduje się w ofercie banku.
Analizy kredytowe to aplikacja, która służy do badania ryzyka kredytowego z uwzględnieniem zapisów:
Rekomendacji S - EKZH (ekspozycje kredytowe zabezpieczone hipotecznie).
Rekomendacji T – DEK (detaliczne ekspozycji kredytowe),
Przepływy – aplikacja kumuluje informacje o wszystkich operacjach na podstawie kodów operacji na rachunkach banku.
produkty lub konta, na których są księgowane,
podmioty, które je posiadają,
branże, w których działają posiadacze.
Hurtownia – agreguje w jednym miejscu informacje dotyczące kartotek klientów z uwzględnieniem wszystkich pól, a także wszystkie produkty powiązane z danym klientem oraz pomiędzy klientami.